onsdag 14. april 2010

Masete venninner!!!

Jeg regner ikke med at jeg er den eneste i denne store, vide verden som til tider har noen meget irriterede venninner som har en egen evne til å mase og kverulere om ting de etter min mening, selvfølgelig, over hode ikke har noe med.

En av disse hadde kontakt med meg i går,- jeg presiserer hun tok kontakt med meg... Og jeg har ignorert dette helt til i dag, da jeg gikk en lang tur i solskinnet. En tur som forøvrig ikke var av egen fri vilje. Bilen skulle på verksted og jeg måtte gå hjem.- 1 time på landeveien som er godt asfaltert, med vannflasken i hånden. Må jo se litt importen ut.......
Langs den asfalterte landeveien tenkte jeg på denne venninnen som kom med en av de mange meldingene sine i går. "Ser at du ikke har vært inne og skrevet på bloggen din, på en god stund!" Tusen takk!! Det har seg slik at mitt døgn består av 24 timer, og uken 7 dager. Jeg har søkt om både utvidet timeantall i døgnet og antall ukedager,- men er blitt fortalt at det er lang behandlingstid på den type forespørsel. Så jeg venter i spenning!!! Med det som utgangspunkt rekker jeg ikke over alt, - hus og heim, mann og barn i innland og utland,- jobb og jobb. I tillegg har sneen forsvunnet fra hagen vår. Den bare roper av full hals hver gang den ser meg; om jeg kan være så snill å komme for å rydde litt i den.
Det som er fordelen med vinter,vet du- er at alle hagene er like. Det er de definitivt ikke nu!! Men, jeg beroliger haven min med at - bare vent til lørdag,du lille venn - da skal mor ta på seg haveantrekket og hanser. Mens jeg sitter her, hører jeg et brak utenfor. Jammen er det ikke takrenna som ramler ned. Den skal jeg klare å feste opp igjen før noen har klart å reagere. For det er hagen som står for tur nu!


Derfor min venninne er det at jeg ikke kan skrive blogg hver dag!! Men, jeg kan skjerpe meg. Så absolutt!!!

Det ligger som regel en årsak bak når man blir noe småirritert på mennesker. En årsak som man gjerne ikke vil vedkjenne seg selv. Det heter på godt norsk "å bli trigget" Kjente, like gjerne som ukjente mennesker kan sette igang en prosess i deg som gjør at du reagerer med irritasjon eller sinne. Noen som kjenner seg igjen!!!???
Det kan være alt tenkelig og utenkelig som kan utløse det. Men, som regel er det noe i vedkommende som vi kjenner oss igjen i eller at de har en egenskap/ fremhever en egenskap som du innerst inne - langt inne i sjelen - din vet, at det er noe du skulle hatt eller gjort. Her snakker vi om langt inni sjelen. Ditt eget hemmelige kammer. Et så hemmelig kammer at selv du,- gjerne ikke kjenner til det eller visste at det eksisterte.

Konklusjonen blir derfor at opplever du dette, så kjenn litt på situasjonen som utløste denne følelsen hos deg. Bli den bevisst og jobb videre med den!!!
En annen venninne av meg sier det så godt: "Den som trigger deg har du egentlig lyst å gi en knyttneve, men gi i stedet vedkommende en god klem - og si takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette!" Lykke til!!!


Jeg tar å sender en melding til denne vennninnen min som trigget meg i går, jeg, og gir henne en tilbake..... Hva med :" Hallo'en!! Sitter ute på terrassen og nyter solen. Har nettopp hentet frem den lekre kjolen, som vi kjøpte make av!!! Selv om det er mange,mange år siden er den ikke preget av årene!! Nyt dagen, min venn!"

Den tenker jeg sitter, for jeg vet hun kommer ikke inn i sin. Det har noe med å bli noe rundere i kantene. Er jeg ondskapsfull.... Nei, det synes jeg da ikke, for det bunner egentlig i misunnelse fra min side. For denne kvinnen er fantastisk dyktig på kjøkkenet og tryller frem de herligste retter.
Og der kom jeg enda en gang for kort!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar